קפוץ לתוכן

חברים פלוס

  
אתם רצים ומאחוריכם רץ מישהו. אתם יכולים לשמוע את הנשימות שלו. הוא לא ממש מתחרה בכם אבל הוא מנסה להדביק אתכם או לפחות לשמור על הקצב שלכם. הוא כל הזמן על הגב שלכם וגם אם רציתם לעצור או להאט כרגע יש מטרה חדשה לנגד עיניכם: לא לתת לרץ מאחוריכם לעבור אתכם. זה יכול להעסיק אתכם לפחות לעוד 1-2 ק״מ, עד שתתייאשו ותוותרו או תגבירו את הקצב כדי לתפוס מרחק. עכשיו תארו לעצמכם שהרץ הנושף הוא חבר שלכם, ואתם אפילו מדברים מדי פעם (כשאתם מצליחים לתפוס נשימה) ואתם לא בתחרות אבל שומרים אחד על הקצב של השני, יכול להיות שככה תצליחו להחזיק 10 ק״מ, אולי אפילו 20 ק״מ, בלי להתייאש.
 
בינתיים במועדון הקרוספיט, נותרו לכם עוד 5 דד-ליפטים לשבירת השיא האישי שלכם. זה גם אימון זוגי, ועד שלא תסיימו את שלכם – השותף שלכם לאימון לא יוכל להתחיל את שלו. ההצלחה שלכם תלויה בו, וההצלחה שלו תלויה בכם. זה נותן לכם מוטיבציה אדירה ואתם מסיימים את החלק שלכם, וגם שוברים שיא אישי. הבירה שאחרי האימון מעולם לא היתה טעימה יותר.
 
חברים לאימונים, מה הם בעצם? הם אנשים שאתם מדברים איתם בעיקר על האימון, לא משנה מה הסוג שלו. לכל סוג אימון יש את נושאי השיחה שלו ואת האנשים שיכולים לדבר שעות רק עליו: קצבים, קילומטראז׳, נפחים, עליות מצטברות, דריפטינג או משקל.
אבל חברים לאימונים לא חייבים להיות חברים רק בזמן האימון. יותר ויותר אנשים שמתאמנים בקבוצות ועם פרטנרים קבועים מספרים על שינוי ממשי בתפוקה ובהצלחה של האימון ושל המטרה אליה מתאמנים, כאשר עשו זאת עם פרטנר/ים.
חברויות רבות שהתחילו על המסלול, משתדרגות ומשתכללות לכדי חברויות גם מחוץ למסלול. מיציאה לדרינק מדי פעם, ועד לכסא קבוע בארוחות המשפחתיות.


 
הנה כמה סיבות מדוע כדאי לכם להשקיע בחברי האימונים שלכם:
  1. כי הם דוחפים אתכם קדימה
    היום הראשון בקבוצה חדשה (ולא משנה האם מדובר בקבוצת ריצה, קבוצת רכיבה, או חוג זומבה קבוע) קצת דומה ליום הראשון בבית הספר. מגיעים קצת קודם, לדבר עם המאמן. בוחנים את הסביבה – האם יש מישהו בגילכם, האם האנשים נראים בכושר טוב, עד כמה הם מגובשים. כשיתחיל האימון, אתם תעשו מה שאפשר כדי להוכיח את עצמכם ולהשתייך ל״חזקים״. באימון ריצה או רכיבה למשל, יכול להיות שיצוותו אתכם לדבוקת קצב דומה ואז תנסו לעמוד בקצב שלהם. אם תצליחו, תרגישו תחושת הישג יוצאת דופן וזה גם יהיה הצעד הראשון שלכם פנימה. זה אף פעם לא כיף להיות במקום חדש עם אנשים חדשים, אבל אחרי כמה אימונים כבר תתחילו להכיר את האנשים ותגלו פתאום שהאימון עובר מהר יותר, שאתם מצליחים להחזיק בקצבים שעד אותו הרגע בכלל לא ביצעתם בכוחות עצמכם, ושאתם מתאמנים כמו האנשים שבאימון הראשון הסתכלתם עליהם קצת בחשש.

    אנשים רבים מצטרפים לקבוצות אימונים או קבוצות ריצה כדי להיכנס למסגרת ולהשתפר. הסיבה המרכזית היא שכשמתאמנים עם אנשים נוספים, זה עוזר לכם לדחוף חזק יותר ולנשוך שפתיים גם כשקשה – רק כדי לא ״לאכזב״ את השותף שלכם או הקבוצה. כך אתם מצליחים להגיע לשיאים חדשים עם עצמכם ובסופו של דבר, להשתפר.

    הדבר נכון במיוחד כשמדובר באימונים קשים שאתם חוששים מהם, כמו אימוני יכולת או מהירות, או במירוצים/תחרויות. אין מה לעשות, כולנו יצורים תחרותיים, ורבים מאיתנו יתאמצו יותר כדי ״להוכיח״ גם למישהו אחר ולא רק לעצמם, וגם יתפקדו טוב יותר כשיש מישהו לצדם שדוחף אותם ומעודד אותם להמשיך.

     
  2. האימונים הופכים לנעימים יותר 
    לרוץ 20 קילומטרים לבד ולחזור לאחר מכן הביתה נשמע קצת פחות נעים מאשר לרוץ אותם עם חברים שגם אחר כך יושבים לקפה ולארוחת בוקר. לסיים אימון קרוספיט קשוח מרגיש הרבה יותר טוב ומספק אם מחכה לכם גם בירה קרה עם החבר׳ה בסוף. האימון יכול להפוך לאירוע חברתי, אם רק תתנו לו.
    ברגע שהאימונים מתבצעים עם חברים, יש מחויבות גדולה יותר להגיע לאימון (כי כולם יהיו שם), להישאר עד סופו (כי יושבים לקפה) ובכלל, ליהנות מהדרך (כי מדברים, צוחקים ובסך הכל, הסבל הרבה יותר נסבל).
    הסיכוי, כשאתם מתאמנים לבד, שתחליטו לקום וללכת, או לחזור הביתה באמצע כי אתם קצת עייפים, קטן בהרבה כשאתם בקבוצה עם חברים. גם אם נורא בא לכם לחזור על עקבותיכם, סביר להניח ש״תסחבו״ ותסיימו את האימון.

    התמדה במסגרת של אימונים היא הצעד הראשון בדרך לשיפור. חברים עוזרים לכם להתמיד.


     
  3. כי אתם מתקדמים יחד 
    בהנחה שמצאתם לכם חבר אימונים שהוא פחות או יותר ברמה שלכם, היופי הוא שהדחיפה היא הדדית. כל אחד אולי טוב יותר במשהו אחר, אבל הרמה שלכם די שוויונית, ולכן אתם תתקדמו יחד, תשתפרו יחד ותגיעו יחד להישגים. בתחרויות, תוכלו לבחור בגישה של ״כל אחד לעצמו״ או ללוות אחד את השני. לרוב גם תבחרו יעדים משותפים להתאמן אליהם וכך תוכניות האימונים שלכם יהיו זהות, ותוכלו להתאמן יחד. כשמדובר למשל בתחרויות כמו מרתון או איש ברזל שדורשות אימונים תובעניים וארוכים לאורך חודשים, מאוד חשוב שיהיו לצדכם אנשים שחולקים את אותו האתגר ויכולים לבצע אתכם את האימונים.

     
  4. כי רוכשים חברים חדשים – גם מחוץ לאימונים 
    הסיכוי שחברים למסלול האימונים יהפכו לחברים גם בחיים המציאותיים די גדול. אחרי הכל, הם מבינים את השגעון, מדברים אותה שפה כמוכם ומבינים את הקשיים, ההצלחות, ההישגים, המטרות.
    אנשים רבים שהכירו בקבוצות ריצה או בחדרי כושר, הפכו תוך מספר חודשים לחברים קרובים – בגלל הזמן המשותף והעניין הגדול שהם חולקים.
    מה גם, שחברים לאימונים הם חברים רק שלכם – הם לא חברים גם של בני/בנות הזוג או של המשפחה. גם אם בשלב כלשהו הם ״יוכנסו״ למשפחה ותשתפו אותם גם בבית ובמשפחה שלכם, עדיין הם ישארו נפרדים. חברים לאימונים שייכים לחלק הזה ביום שהוא לגמרי שלכם, עם עצמכם. ובכך, הם מיוחדים.

שיתוף


תגובות