קפוץ לתוכן

מרוצי השליחים החווייתיים בעולם


מרוץ השליחים האיטלקי
מרוץ שליחים החוצה את איטליה, החל מחוף הים האדריאטי דרך הים הטירני, המרוץ הזה עובר דרך סמטאות ציוריות, דרכים כפריות ושדות זיתים בחבל מרקה, אומבריה וטוסקנה. הקבוצות מורכבות מ-4 אנשים והמרוץ נמשך 4 ימים, עם קילומטרז׳ יומי של כ-55 מייל. אופציה מצוינת לרצים שמחפשים מרוץ שליחים עם אווירה סוציאלית, בו הדגש הוא יותר על החוויה מאשר על התוצאה.
 

מרתון שליחים קזבגי גיאורגיה
מרתון קזבגי מתקיים במחוז קזבגי, כ-25 ק״מ מגבול רוסיה-גיאורגיה, למרגלות הר הגעש קזבק. מדובר במקום עם הרבה היסטוריה וחשיבות עבור הגיאורגיים וגם אחד מחבלי הארץ היפים באיזור. בזמן המרתון עוברים דרך האטרקציות הגדולות של האיזור ואפשר לבחור בין שלושה מרחקים: 8 ק״מ, 21 ק״מ ו-42 ק״מ, לצד מרוץ מרתון שליחים. המרתון כולל מעט טיפוסים ומגיע לטיפוס מצטבר של למעלה מ-800 מטרים.
 

רד רוק ציון
מדובר אולי באחד ממרוצי השליחים הקשים ברשימה שלנו, אבל גם באחד המיוחדים. במרוץ הזה תזכו לנסוע בליפט באחד המקטעים, ממש כמו בסקי. מדובר במסלול של 185 מייל בו עוברים ״מהשלג אל השמש״ - מ-11,000 רגל אל 3,000 רגל. המסלול מתחיל בדרום יוטה ועובר דרך מחוז ה-RED ROCK בפארק הלאומי ציון. בעוד שבגבהים קצת קשה, הנופים - כמו זה של ברייס קניון - שווים את הכל. המרוץ מחולק ל-36 מקטעים שמשתנים ברמת הקושי שלהם (מקל מאוד לקשה מאוד) ובמרחקים שלהם (2 עד 8.4 מייל).
 

קאש-טיטון
אם נוף הררי עושה לכם את זה, מרוץ השליחים קאש-טיטון הוא לגמרי המרוץ שיעניין אתכם. קבוצת הרצים רצה דרך כמה יערות ופארקים לאומיים באיזור יוטה-וויומינג, לצד מקומות היסטוריים כמו שביל אורגון, סטאר-ואלי ולצד נהר סנייק. המסלול בכללותו מסתכם ב-205 מייל המחולקים ל-36 מקטעים. כל משתתף ירוץ בין 14-20 מייל. המסלול יפיפה ומתחיל ביוטה, עובר דרך איידהו וחוצה את וויומינג ל-12 המקטעים האחרונים. הטיפוס המצטבר הוא כ-2160 מטרים, אתגר לא קטן לריאות שלא מורגלות לגבהים. אבל בקו הסיום בהר ג׳קסון-הול, זה יהיה שווה את זה.

 
ראגנר נאפה ואלי
קשה למצוא מסלול יותר יפה מזה המשתרע בין סן-פרנסיסקו לקליסטוגה בנאפה ואלי. המקטע הראשון של מרוץ השליחים הזה מתחיל על גשר הגולדן-גייט מה שהופך את המרוץ הזה לעוצר נשימה מתחילתו. מדובר במרוץ שליחים של יומיים (ביניהם לילה אחד) המורכב מ-36 מקטעים המשתנים ברמת הקושי והאורך שלהם - כל אחד מתוך 12 חברי הקבוצה יכול לרוץ החל מ-11.5 מייל ועד 23.7 מייל, לכן המרוץ הזה מתאים לכל הרמות. כאשר לא רצים, מטיילים עם שני הרכבים (6 רצים בכל רכב) בין המקטעים כדי לאסוף את הרצים, ומדובר בדרך לא רעה בכלל לרוץ וגם לנסוע בה.
 

ואחד משלנו…
ARAVA CHALLENGE
גם אם אין לנו את המרחבים שיש בארה״ב או באירופה, אנחנו בהחלט יודעים לפצות על זה בנופים ארץ-ישראליים מיוחדים ונדירים. ערבה-צ׳אלנג׳ הוא מרוץ השליחים המדברי הראשון המתקיים בתוך מעמקי הערבה התיכונה במסלולי שטח מרהיבים ועוצרי נשימה. המרוץ מסתכם ב-120 ק״מ אותם אפשר לבצע בקבוצות של 6 רצים, 4 רצים או 2 רצים. בנוסף למרוץ השליחים מתקיימים גם מרוצים רגילים למרחק 10 ק״מ, 5 ק״מ ו-2 ק״מ.
המרוץ מתקיים בתאריכים 10 בינואר, במזג אוויר אידיאלי, ומוזנק בסמוך למושב ספיר בערבה. לפרטים והרשמה >> www.aravarun.co.il
 
 

שיתוף


תגובות